بافت بدن مصرف کنندگان آمپول های نورجیزک و تمجیزک متلاشی شده و کرم خواهد گذاشت

تبلیغات

اعتیاد

وبلاگ-کد لوگو و بنر

بافت بدن مصرف کنندگان آمپول های نورجیزک و تمجیزک متلاشی شده و کرم خواهد گذاشت

و تمجیزک منجر به متلاشی شدن بافت های درونی بدن می شود و به دلیل ناخالصی های موجود در آن، بافت بدن افراد مصرف کننده پس از گذشت مدتی براثر متلاشی شدن، کرم خواهد گذاشت.

 

هشدار یک کارشناس مواد مخدر: بافت بدن مصرف کنندگان آمپول های نورجیزک و تمجیزک متلاشی شده و کرم خواهد گذاشت

 گروه ناجـــــــا- کارشناس ارشد امور آموزشی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا: مصرف آمپولهای نورجیزک و تمجیزک منجر به متلاشی شدن بافت های درونی بدن می شود و به دلیل ناخالصی های موجود در آن، بافت بدن افراد مصرف کننده پس از گذشت مدتی براثر متلاشی شدن، کرم خواهد گذاشت.
 سروان «اصغر باقریان» کارشناس ارشد امور آموزشی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس، ، گفت: از هر 10 کیلو تریاک به طور متوسط یک کیلوگرم مرفین بدست می آید و طی عمل استیلازیسیون از هر کیلو مرفین حدود 930 تا 950 گرم هروئین بدست می آید.
 وی خاطرنشان کرد: براساس تقسیم بندی پلیس بین الملل، هروئین به 4 دسته تقسیم می شود که نوع اول آن همان مرفین قبل از عمل استیلازیسیون و نوع دوم نیز معروف به هروئین خاکستری یا هروئین خیابانی با درصد خلوص بین 3 تا 7 است.
 باقریان در خصوص هروئین نوع سوم، اظهار داشت: هروئین نوع سوم که به هروئین آزمایشگاهی معروف است با درصد خلوص 60 تا 70 درصد که این روزها اصطلاحاٌ به آن کراک گفته می شود.
 به گفته این کارشناس موادمخدر، در این نوع هروئین (کراک) علاوه بر بکارگیری اسیداندریداستیک معمولاً از مواد ترکیبی دیگری نیز استفاده می شود که قدرت تخدیری آن را به شدت افزایش می دهد و فرد را شدیداً وابسته می کند.
 وی تصریح کرد: در اثر تزریق کراک، قسمت های بدن مصرف کنندگان که مورد تزریق قرار گرفته اند دچار التهابات و گاهاً ایجاد حفره هایی در عروق می شود.
 سروان باقریان، در ادامه به ماده مخدر دیگری به نام «تمجیزک یا نورجیزک» اشاره کرد و توضیح داد: این ماده مخدر توسط کشور پاکستان به عنوان داروی ترک اعتیاد تولید و به کشورهای جهان قاچاق شد.
 وی افزود: این آمپولها از ریشه تبائین بدست آمده و حاوی ماده ای به نام بوپره نورسین است که 33 برابر از مرفین قوی تر و علاوه برآن دارای ناخالصی هایی از قبیل کرتن و هیدروکرتیزون است.
 به گفته باقریان، مصرف این نوع آمپولها نیز منجر به متلاشی شدن بافت های درونی بدن می شود و به دلیل ناخالصی های موجود در آن، بافت بدن افراد مصرف کننده پس از گذشت مدتی براثر متلاشی شدن، کرم خواهد گذاشت.
 وی یادآورشد: براساس یک تحقیق غیررسمی، مشخص شد تبائین بدست آمده برای تولید آمپول های فوق از نمونه ادرار معتادان بدست می آید که همانگونه که گفته شد دارای ناخالصی های زیا دی است.
 این کارشناس در خصوص عوارض ناشی از مصرف اینگونه آمپولهای مخدر، توضیح داد: براثر قدرت بیش از حد بوترونرفین، فرد مصرف کننده بلافاصله پس از مصرف این آمپولها به آنها وابسته شده و به دلیل وجود ماده ای به نام هیدروکرتیزون در این نوع آمپولها، مایع بین سلولی بدن، جذب شده و به زیر پوست انتقال پیدا می کند.
 وی افزود: در این حالت فرد معتاد و مصرف کننده، دیگر نیاز به مصرف سایر مواد مخدر را در وجود خود احساس نمی کند و از طرف دیگر با انتقال مایع بین سلولی به زیرپوست، احساس شادابی، چاق شدن و به اصطلاح خود معتادان، روآمدن دارد.
 سروان باقریان تصریح کرد: این درحالی است که نهایتاً با گذشت 6 ماه از مصرف این نوع آمپولها بافت های درونی بدن دچار چنان فرسایشی می شوند که در هنگام لمس آنها، ممکن است قسمتی از دست لمس کننده در بدن فرد مصرف کننده، فرو رود و یا حتی گوشت بدنش کنده شود.

 




مطالب مرتبط
.